tisdag, april 29, 2008

Huset fullt

Kom iväg lite sent igår t biblan och hade överaskande svårt att hitta en sittplats (vilken gör att jag idag ska se till att komma iväg fortare). Vet inte om detta att det var så mkt folk antingen beror på att det är tentatider (vad vet jag) eller att det är normalt, men att jag började besöka biblan när det var lugnt runt påsk. Vi får se. I sommar borde det iaf vara rätt lätt att få plats tänker jag.

Jag hittade som sagt plats till slut och fick mycket läst. En hel halv bok (Understanding Common Law av Bennion som tycks vara en AUKTORITET) blev det och jag satt i princip och läste i drygt fem timmar med bara en kvarts lunch inklämd. Så jag var rätt trött när jag gav upp för dagen. Men det känns iaf som jag gjort ngt.

Skulle kolla lite mobiltelefoner på vägen hem (min beter sig MKT underligt och sjunger nog på sista versen) och hämta upp en bokning på argos i Holborn. Det blev en trevlig promenad i dessa juristkvarter som omger LSE, King's Collage, de olika Innsen och Royal Courts of Justice. Tycker fortfarande det är mkt underhållande med juristklädaffärer som bl a säljer peruker (bara jag kommer för mig att ta med kameran ska det bli en bild!). Var annars inte på bra humör alls under kvällen och hade helt tappat aptiten. Men det blev dels bättre av att leka Gud (jag och Linus spelade datorspelet Balck & White där man är Gud) och av att det är en ny dag idag. Ok. Vädret arbetar emot idag, men ändå.

Inga kommentarer: