onsdag, april 30, 2008

Hemmafrudag

En dag i veckan tenderar jag att använda till husfruliga uppgifter. Först och främst handlar det om veckomathandlingen. Vill slippa åka till ASDA mer än en gång i veckan så det får bli storshopping istället. Hittade en sommarhamlmhatt av typen jag länge letat efter som visade sig kosta hälften av vad det stod på prislappen. Det var inte dumt. Tvätt är en annan sak som finns på listan en dag som denna. Utöver detta mer konstanta gjorde jag müsli, bakade bröd, fixade lunch till mig till imorgon och övermorgon, städade ut garderoben och dammsög, lade ut en annons för att sälja flyttlådorna och kollade mobiltelefoner och -abonnemang (min telefon sjunger på sista versen). Det hela avslutades med lägenhetshusmöte (där vi bla fick reda på att vi betalat en annan byggnads vatten i flera, flera år, men nu ska vi få tillbaks de pengarna) och middagslagning. Hepp. Inte så spännande, men så är det.

Har nu fått min bok om Law-making så nu ska här läsas, och det kan nog ta ett slag. Tror nog jag stannar hemma istället för att gå till biblan imorgon.

Inga kommentarer: