måndag, september 24, 2007

Beslutsångest

Ja, så var jag på stan med Linda. Dt var trevligt. Jag var ute efter strumpor o liknande. Och att göra Linda sällskap. (Mår mycket bättre nu, fast får ont i ryggen i peioder.) Vi var tom på Nova vilket var bra för där hittade Linda det hon inte hittat i stan. Vi tog en titt in på Skopunkten också. Och dr hittade jag ett par stövlar. Som satt bra. Som jag tycker var snygga. I brun skinimitation, men mer putsat skin än glansigt. Och jag har länge velat ha ett par "finare" stövlar. Som man kan ha och se lite proper och prydlig ut. FAst på mitt sätt Och de fungerar. Problemet är dock att jag är på en mycket strikt budget och har egentligen inte utrymme fr sådana här utsvävningar. Men de kostar bara 400kr. Iofs är 400kr rätt mkt i min budget. Ahhhh, ångest. Är de värda det? Kommer jag använda dem (eller störas på skinimitationen)? Suck. Och min storlek har de inte många ex av...

3 kommentarer:

Unknown sa...

De var snygga! Men skinnimitation kan bli svettigt. Du kan få snygga läderstövlar för tusen pix vilket visserligen är rätt mycket mer än 400, men kanske kan du köpa dem nästa månad? läderstövlar har man sååå mycket nytta av och de passar till allt! Kram Anna och Freddy hälsar också

Lovisa sa...

Lovisa says:

1) De är snygga
2) Skinnimitation är BRA! Inga djur är involverade (jag vet att du äter dem och du vet att jag inte lägger några värderingar i det, men ändå. Om det nu finns snygga alternativ. Att inte köpa dem för att det inte är skinn är som att äta kött fast det vegetariska alternativet är godare.)
3) Budget är jobbigt, men som mamma har uppfostrat mig att tänka: ibland måste man unna sig.

Kristina sa...

Min tvekan mot skinimitation är endast att sådana skor inte andas särskilt bra vilket är mer relevant i en stövel än i en ballerina... Men visst är de fina... Får se. KAnske åker o tittar på dme igen på torsdag när jag ändå måste till mobilia. Kram.