torsdag, juli 19, 2007

Notting Hill

Nu under reaperioden har jag som jag kanske namnt aterigen hittat den BH-modell som jag alskar (och inte kan hitta ens liknande nagonstans) pa FCUK som till raga pa allt bara kostat £3 styck. Jag akte in for att kolla vissa kladbutiker samt att kopa pa mig fler BH:ar. Dte blev tre till - allt som allt fem- for en kostnad av £15 =225kr (drygt). Det rockar fett!

Efter en mycket varm och trang shopping (mest fonster) runda runt Oxfors Circus (dar jag aldrig annar handlar) bar det av till Linus kontor for att motas och aka vidare till Notting Hill for bio och middag. Det var verkligen skitmysigt omrade (manga svenskar dock) och det var ett rent noje att promenera omkring dar till restaurangen och mellan maltid och film. Som en smastad fast anda urbant. Vi at Maroccanskt, men krogen var sadar. God mat men smasaker som storde (kallt fort, trog service, foratt in samtidigt som huvudratten, sma portioner...). Anda trevligt att sitta ute och ata tillsammans. Bion borjade sent men det var mycket behagligt att sitta i stor laderfotoljer med fotstod och plenty av utrymme och bar. Filmen var slut kvart over tolv och vi fick springa ned for Portobello Road for att hinna med sista Central Linetaget oster ut. Det gjorde det. Sedan var det lite meckigare med DLR:en men fi kom hem efter lite prommenad och buss och pa gott humor. Dock inte i snag forran halv tva... Trevlig kvall. Helt ok film, klart man ska se den, snygg, tunn i jamforelse med boken (vad annars?) och lite tontigt manus ibland. Bra skadis for Dolores Umbridge dock, aven om hon alrig blev lika obehgalig som i min fantasi.

Nu har jag frestande nog nasta bok i Colleen McColloughs serie om Rom efter ett besok igar pa biblioteket. Farligt, farligt. Jag maste ju plugga! Och gora annat nyttigt. Just nu ar jag dock mest trott. Snaaaark.

Inga kommentarer: