måndag, juli 09, 2007

Hatobjekt 2

Jag ar radd for fagalr. Jag tycker det ar dolabbiga, snuskiga, ackliga, onda varelser. Det finns mer eller mindre laskiga fagalar (gam-kraka-duvor-honor-ander-kycklingar-undulater) men helst slipper jag dem allihop. Det ar helt irrationellt (fast egentligen inte fortittar man en fagel i ogonen ser man endast ondska och girighet!) men sa ar det ocksa med fobier. Vi har ratt mycket fagal har utanfor eftersom det finns vatten. De mindre sjofaglarna gar an, deras ungar ar tom sota pa langt hall. Svanarna haller jag mig botra ifran, men de ar har mer sallan. Fiskmasar och duvor ar mer ackliga an skrammande (och jag FORSTAR inte varfor folk envisas med att mata dem). Men det har nyligen flyttat in tva, tre nya faglar. De ar olycksbadande i sin hallning och rent otacka. De brukar sitta pa var sin sida av vattenloppet och vakta (hotfullt) samt torka sina vingar (de sprider dem och later vinden blasa igenom dem) och jag tycker INTE om dem. Har en bild (an sa lange dalig - kommer strax en battre) nar den ena ar lite mer avslappnad men inte desto mindre obehaglig.

Inga kommentarer: