onsdag, juli 11, 2007

Dåligt humör

Så var det grått igen. Bah. Fats hade iaf lite fint ett slag. Till och med så att jag åt lunch utomhus igår sittandes i Victoria Embankment Gardens lyssnandes på en jazzconcert med Hanna (som jag känner genom Anna och som hälsar på sin pojkvän i London och inte fått något jobb än...). Har missat min amazonleverans nu två dagar i sträck och börjar bli irriterad. Överhuvud taget är allt fe idag. Det är den tiden på månaden, det är grått, jag söker jobb men får inget napp (och visst borde jag gått till en agentur redan i början av sommaren... man lär sig så länge man lever?). Det är helt enkelt bara en sådan dag. Trevligt nog ska jag träffa Lisa ikväll och vi ska hitta på något kulturellt.

Annars läser jag Colleen McCouloughs (stavning?) First Man in Rome och den är jättebra. Mycket spännande och bra sätt att komma in i den tidens historia, politik, juridik, samhälle... Till och med så att jag fått "levande" exempel på det jag läste härom veckan till rättshistorian. Så jag kan nästan låtsas att det är pluggrelaterat...

1 kommentar:

Lovisa sa...

Jag är återigen mycket stolt.