söndag, april 22, 2007

The Horse of a Different Colour

Igår kväll fick jag hjälp av Sofia med fas två i Hårfärgsåterskapningen. Jag är snyggare nu, men jag är inte riktigt framme än, damn it! Det röda vill inte helt försvinna så den färgning som skulle ge mig en mörkblond grund och slingor däri blev mer mörblondröd med slingor i. Hmm. Nu skall jag blondspreja det frenetiskt ett slag (bara de får in mer blondsprej på Åhléns) och se vart det leder mig. Börjar känna, mer och mer, att det där med färgning kan vara till stor del till besvär och att jag kanske som Edgar Allan Poes korp borde utropa: "Never More". Vi får se hur länge den förutsatsen håller.

1 kommentar:

Lovisa sa...

Att färga håret mörkare är alltid dumt om man ångrar sig. Blondspray verkar vara ett snällt alternativ för håret. Och så mycket sol och saltvatten! Kram!