tisdag, april 10, 2007

Fransk visit

Tidigt på lördagmorgonen vaknade jag hemma hos Tolstoys för att ta mig till Lund och tåget till Sthlm. Det hela gick bra men jag var fruktansvärt trött när jag väl kom ombord. Jag åt frukost och drack te innan jag sov till musik från min ipod hela vägen upp. Pappa mötte mig på Centralen och väl hemma hos päronen fick jag en mycket god födelsedagsmiddag (jumboräkor!) samt hemmagjord flan (hehe). Lite senare begav jag mig till Nacka för att träffa familjen Snell. Fredrik var riktigt, riktigt söt (vilka fingrar) och jag fick hålla honom massor trots att jag varit sjuk. Träffade även mormor och morfar Ekstrand liksom moster och åt nybakt rulltårta. HUr trevligt som helst. Fick också möjlighet att överlämna världens coolaste barntröja (enligt mig): mörkbrun med chockgrön text på "I do't do greens, especially ot broccolli, spinach, pees and brussel sprouts". Här skall trotsen främjas. PÅ kvällen gjorde vi mest ingenting förutom att titta på dokumentär på DVD.

Söndagen tillbringade jag med Maria och pågarna på Skansen. Vi hade underbart med strålande sol och behaglig temperatur. Såg uttrar, björnar, lodjur och andra djur men mest hade jag det mysigt med söstra mi. Fick även födelsedagspresent, mkt fin. Vi avslutade med mjukglass utanför Skansen. Sedan var jag en tur förbi föräldrahemmet innan jag skulle till Anders o Boel där jag skulle sova. Vi pratades vid och såg Mythbusters och bokjade taxi så jag skulle kunna ta mig till tåget som gick 5.20 (buhu). Allt gick bra och jag sov nästan hela vägen ner till Lund för att sedan gå på föreläsningar i fem timmar. Stööön. Men bra ändå. Glad att jag kom upp, om än på en mycket kort visit.

Inga kommentarer: