söndag, december 03, 2006

Helt plötsligt var det december

Så underligt, tiden känns som den går sin vanliga takt och så vaknar man upp och det har hunnit bli december. Dessutom inser man att dte är en hel del som skall fixas innan julen och då känns tiden verkligen knapp. Projektarbete, ansökningar för praktik, prata med studievägledare, fixa julklappar... Shit alltså. Det ordnar sig väl...

Det var en mycket trevlig första advent, förutom att Linus inte var här. Tol
stoys kom på advents fika (jansons, köttbullar, prinskorvar, glögg, lussebullar...) och vi hade trevligt och julklappsbyte också. Efter ett slag hos mig (vi fick plats alla 7 plus en hund) tog vi oss in till stan och såg när ljusträdet i Lundagård tändes och tog en titt in i julmarknaden på Athen (IKDC elever). Lite senare var jag på kombinerat födelsedags/adventsfirande hos Lovisa och åt mig mätt på hemlagad italiensk chokladnougat. Ojojoj. Mumsich. Är dock trött fortfarande - har avrit trött hela veckan. Men nu har jag inte tid att sova bort dagarna. Skärpning.

Glad första advent!

1 kommentar:

Linda sa...

ny design på bloggen... snyggt. själv har jag också en blogg men den är ännu lite hemlig, eller nåt.
hejsvej. Nu ska jag umgås med Jonas bästa kompis fru.