fredag, september 08, 2006

TV-fri

Andra skolveckan går på sitt slut och jag inser hur bra det är att INTE ha någon TV som man lättjesamt kan sätta sig framför. Jag pluggar under dagarna på ett sätt olikt de senaste 3,75 åren. Visserligen innebär dubbla kurser mindre tid till läsning, men ändå. Och när jag inte pluggar kan jag laga mat, läsa böcker, träna (haha! har skaffa friskiskort och gått på ett första pass - dessutom ska jag börja dansa orientalisk magdans).

Jag har sedan jag var i Stockholm läst en serie på tre böcker av Louis de Bernières som utspelar sig i SydAmerika och de är superbra. Man skrattar och gråter för de är fulla av humör, värme och glädje samtidigt som de beskriver fasansfulla händelser och människor som begår hemskheter och utvecllas till monster. Landet är fiktivt men kunde vara vilket som. Detta gör att man slipper tänka historisk korrekthet, men ändå kan ta till sig en världsdels historia. Dessutom är pappa typ med. Rekmenderas varmt. Böckerna heter: The War of Don Emmanuel's Nether Parts, Señor Vivo and the Coca Lord samt The Troublesome Offspring of Cardinal Gauzman.

Inga kommentarer: