tisdag, augusti 01, 2006

Träningsgalen

Jag har fått en veckas gratis medlemskap på Linus gym, något jag tänker utnyttja fullt ut. Jag var där igår för att skriva in mig och passade på att cyckla och simma samt slappna av i bubbelpoolerna. (Grymt schysst!) Min plan är att gå MINST en gång per dag och variera typen av moltion. Jag promenerar dessutom dit och hem vilket ger mig i alla fall en timmes promenad per dag. Förhoppningsvis får jag igång systemet och kan fortsätta att känna mig motiverad när jag är tillbaks i Lund (med nytt Friskis och Svettis några kvarter hemifrån!). Idag har jag även styrketränat och fick hjälp av en av de som jobbar där för att designa ett styrketräningspass efter mina önskemål. Hihi. Ikväll har jag tänkt vattengympa och bubbelpool i sällskap med Linus. Vi får se hur länge min plan håller. Jag hoppas hela vägen. Gratis är bra.

På vägen hem idag gick jag förbi hamnen här där seglarskolan håller till. Det var rätt underhållande då det blåste rätt mycket och tydligen på ett svåravläst sätt för jag såg tre båtar kapsejsa (både mindere och större jollar) varav den ena gjorde det två gånger i rad. Hihi. Ingen skadade sig, men jag tror inte det är lika varmt i vattnet idag som tidigare.

Inga kommentarer: