torsdag, augusti 10, 2006

Bah

Jag alskar Linus grillpanna. Sa latt att laga kott och fisk sa att den blir fin och saftig. Sadan skall jag ocksa ha.

Har varit mycket lat de senaste dagarna. Har verkligen inte gjort NAGONTING. Forutom att tvatta och laga mat - men det raknas inte. Har iofs haft ont i halsen och kant mig krasslig sa det kanske ar ok... Kanske. Igar fick jag en ilskeattack sa att jag skakade. Det hela beror pa dumma mejl fran tjansteman vid universitetet som har smapavesjuka. Jag kan inte minnas senast jag fick ett sa oforskamt brev. Som svar pa en forfragan om min dispensansokan kommit fram. Jag hoppas mitt svarsmejl (valavvagt med tanke pa hur ARG jag var) skall satta saker till ratta. Annars blir det stora artilleriet som galler.

I natt sattes England pa hogsta alert sakerhetsmassigt och nya regler har inforts pa flyget pga en terroristplan som har upptackts. Glad att det inte var nasta vecka. Forhoppningsvis har det lugnat ned sig lite tills pa onsdag, men vi ska nog se till att vara pa flygplatsen i god tid. AR lite orolig over hur Ryanair kommer att hantera att handbagage ar otillatet for tillfallet (man skall bara allt (det lilla man far ha med sig) i en transparant plastpase). Misstanker att de INTE kommer utoka tillatet incheckat bagage utover 20kg trots att man forlorar 10kg genom detta forbud och att man kommer att fa betala. Borde inte vara sa, men flyger man Ryanair "far man skylla sig sjalv". Ugh! Vi far se. Och halla tummarna. Hoppas nu bara det gar att checka in laptoppar. Annars ar det riktigt besvarligt.

Inga kommentarer: