lördag, juli 03, 2010

Fast lite kul

var ändå att:

Få en skottsk 5-pundssedel som växel. Det visar sig (efter lite efterforskning) att sedlar trycks av ett antal banker i skottland och fungerar som promisory notes (inte som hårdvaluta nödvändigtvis). Man kan betala med dem här, men det kan bli svårt att göra sig av med sedeln beroende på affär... Banker tar dock emot dem. Upptäckte dock att dne jag har blir mindre och mindre vanlig och min samlarinstinkt sätter då igång.

Five pounderrrr

Jag ska åka på konferens! Näst sitsa helgen i juli far jag fre-sön till Wroxton i Oxfordshire för att lyssna på utläggningar om parlamentariska frågor i en collegebyggnad från 1700talet! SKa bli skoj tycker jag!

Jag har fått min första lön post examen för kvalificerat arbete! Jag har betalat skatt (som jag visserligen skall få tillbaks eftersom jag inte kommer att tjäna mer än det som är skattefritt, men jämkning fungerar sådär här...)! Det känns stort.

Vi har fått en bilbarnsstol av en kollega till Linus. Som passar vår barnvagn. Så slipper vi fundera på om vi ska köpa en.

Inga kommentarer: