måndag, maj 31, 2010

Kartor

Jag har alltid älskat kartor. På lågstadiet stat jag med kartboken och kopierade (på fri hand) diverse kartbilder På gymnasiet skrev jag mitt specialarbete om kartografi. Kartan är min bäste vän var gång jag kmmer t en ny stad. Så när dte gick en dokumentärserie på TV om kartor var det inte så mkt tvekan - den skulle ses. Och när dte dessutom visade sig att det fanns en tillhrande utställning på British Library? Igår var vi därför och såg 'Magnificent Maps'. Intressant och gratis. Glad att jag sett dokumentärerna då det gav rejält med medvärde. Ingen skada skedd av att det var gratis heller.

Då stående är lite jobbigt efter ett slag och hungern smög sig på fick vi bege oss vidare genom Bloomsbury och Fitzrovia. Dels letade vi ram, dels skulle vi lämna in glödlamport till återvinning, dels behövde vi lunch. Lunch blev dte på Benito's Hat en liten mexikans restaurang med god burritos. Enda nackdelen var att de hade tomat i guacamolen så jag blev utan. :( Vi gick så vidare mot Bond Street via bla John Lewis för att kolla mer ram och titta lite på barngrejer.

Hemmahängdes tvätt, spelades Civilisation, åts mkt god risotto som L lagade, och spelades mer civilisation. Till alldeles för sent. Tur dte är bankholiday idag.

Inga kommentarer: