tisdag, januari 26, 2010

Mer klättring

Söndagens klättring var lite värre. Uppvärmningen är helt ok, men sedan skulle vi klättra fritt upp för rätt höga väggar (bouldering) och det bara gick inte. Jag försökte flera gånger och sedna fick jag lätt panik, började grina och fick avbryta ett slag. Lyckades efter ett långt slag lugna ned mig och återvända till gruppen. Tittade på när andra klättrade fritt och sedan gick vi vidare till Aprummet som är rätt lågt men där man inte bara kan klättra på väggarna, utan också i taket. Testade lite småsaker för att värma upp mig igen. När dte väl var dags att klättra med rep igen var jag helt på (tyckte inte dte var jobbigt igår heller; litar på repet, int på mig själv). Fick så klättra högt (ca 8m?) ett par ggr innan kursen var slut. I och med detta är jag kvalificerad att klätra med rep vilket gör att vi kan gå själva och fortsätta testa klättring. Ska försöka mig på bouldering i nybörjar rummet och se om jag kommer någon vart.

Efteråt gick några av oss på puben bredvid. Väl hemma blev dte matlagning gånger två (middag och lunch till nästa dag) och en del annat. Kroppen var trött.

Inga kommentarer: