måndag, oktober 19, 2009

Bättre eller inte?

Kändes som om jag höll på att bli bättre under gårdagen. Hade fever, men inte ika hög, och kände mig piggare (jämfört med den huttrande och kallsvettiga personen från dagen innan). Beslöt att inte skicka Linus på uppdrag anti-viral drugs. Så inatt vaknade jag vid fyra fem och kände mig riktigt, riktigt kass igen: kall och ont i huvudet. Tog tempen och det visade sig att jag hade 38,7 grader. Hmph. Jag brukar inte bli sämre under natten ju. Då sover man och kroppen får vila ju. Trots tabletter tog det mig ett par timmar att somna. Vred på mig för att kroppen gjorde ont, frös så att jag skakde, svettades så att jag knappt kunde ha täcke på mig, huvudet kändes som om det blivit nära bekant med en slagborr och hostan ville inte riktigt låta mig vila. Suck. Nu är jag vaken och spisar frukost. Febern har gått ned (bara strax över 37) och jag känner mig bättre (men inte bra). Kan nu bara inte bestämma mig för om jag ska be Linus hämta upp medicinen eller inte...

Inga kommentarer: