måndag, mars 23, 2009

Inte mkt att berätta

Kanske beror detta på att jag även Twittrar parallellt (och därför inte har samma behov av att sprida mina banaliteter på detta forum) eller så har det bara varit en lugn helg.

Torsdagen var en hemmadag med matleverens och -lagning, lite ansökans- och inbjudansarbete och sedan gymmet.

I fredags var jag faktiskt lite aktiv och tog mig in till stan (efter att ha skickat in en ansökan och arbetat ännu mer med inbjudningarna). Först åt Linus och jag lunch på Simson's, ett äkta engelskt hak (det blev steak and ale pie sm var god och oerhört mättande till dålig service). I lysande sol (vi har haft en otrolig vecka, varm (runt 15 grader eller mer och solig)) tog jag mig via Covent Garden till Victoria & Albert Museum för att träffa Jenny på besök från Stockholm samt s epå utsällning. Innan vi gick in och tittade på hattar av alla dess slag, ålder och härkomst, satt jag/vi på trappan i solen och njöt. Det var en kul utställning och överaskande hur svårt dte var att avgöra om en hatt var modern elelr gammal, europeisk eller exotsik. Vi hade fel lika ofta som vi hade rätt. Efter vår kulturella aktivitete tog vi en fika på Paul's vid stationen. På uteservering. (Ja, jag är tjatig, men det har varit så härligt!) Kvällen var standard: umgänge & QI samt Jonathan Ross på TV.

Helgen då... Brunch på balkongen på lördagen, följd av en liten tur til Canary Wharf, lunch på Vesubius uteservering och fixande i hemmet (jag fortsätter med detljstädningen av köket) samt Gosford Park och Ben & Jerry's som avslut. Söndagen påbörjades med nybakade scones som följdes av gymbesök, så småningom, och inte mkt mer.

Ok då, hade lite att berätta. Nu ska jag fixa iordning mig, göra lite research innan et är dags att ebge sig till institutet för möte.

Inga kommentarer: