lördag, december 13, 2008

Julfest I

Igår var dte dags för institutets julfest. Vi höll tilll på ett hotell i närheten av Regent's Park och dte var rätt trevligt. Maten var sådär (smakade inte så mycket och lite ojämt tillagad...), visst sällskap utmärkt, visst annat sådär (har ibland lite svårt att förhålla mig till de andra praktikanterna den kärring som jag är - min "bordsdam" hade jag svårt att hitta gemensam grund med och sedan fick jag en enormt ålderskänsla när vi konstaterade at hon börjat läsa Harry Potter i 4:an och jag när jag var 19, fats ändå samtidigt) och vi fick en quiz! (vårt lag gick det inget vidare för, men jag var ändå mästaren som kunde de de flesta triviafrågorna - däremot sög jag på frågor angående institutets peronal) och secret santa julklapp (doftljus). EFter 4,5 timmar i källarlokalen hade jag en sprängande huvudvärk och var rätt nöjd med sällskapet så jag gick hem (trots att jag just läst Yesman och insett att det kan vara bra att säga "Ja" lite oftare). Måste säga att fläskpannkaka med lingonsylt och min älsklings sällkap var precis det jag ville ha denna kväll.

Appropå Yes Man: Detta är en bra och undrehållande bok som väcker lite tankar hos en. Rekomenderas. Däremot känner jag mig besviken över filmen baserad på den som kommer ut i dagarna som ha blivit en ursäkt för Jim Carey att göra grimaser snarare än en lågmäld men naturligt humoristisk film som akn ge än riktiga tankeställare.

Inga kommentarer: