torsdag, oktober 23, 2008

Klippa

Har nu läst igenom hela uppsatsen (ännu en gång) med fokus på språk och överflödigheter. Ska nu ta mig samman och klippa, skära, ta bort och korta ned. Samt fixa med språkliga saker. Tror även jag typ vet hur jag ska fixa analysen. Mer elelr mindre. Men en sak i taget. Har även skrivit en liten inledandende fundering (tack Lovisa) till vilken jag hittat ett citat (men som jag behöver en källa till!):

Laws are like sausages. It is better not to see them being made.
Otto von Bismarck

Fryser annars om fötterna. Tror det börjar bli vinter så smått här...

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Mycket snitsigt citat!

Kristina sa...

Eller hur! :) Nästan snitsigarepå tyska dock... "Gesetze sind wie Würste, man sollte besser nicht dabei sein, wenn sie gemacht werden."