lördag, december 22, 2007

Trevlig kväll

Så blev det en bra dag tack vare Linda och även Jonas. Vi gjorde sillsallad utan sill tillsammans innan det var dags för hemmagjorda hamburgare. MUMS. Sedan såg vi film och lite på TV, pratade, drack portvin och åt pepparkakor med ädelsot. Mycket mysigt. Innan jag gick fick jag t o m en julklapp. Värsta grejen. Jag har så snälla vänner. Jag är så glad för dem. Två böcker som verkar mycket roliga: The meaning of Tingo and other extraordinary words from around the world och 80 romaner för dig som har bråttom. Tack! Då vill jag också passa på att tacka Lovisa som berikar min Rom- och Ceasarkunskap genom att ge mig boken Rubicon: den romerska republikens uppgång och fall. Som sagt - världens bästa vänner.

1 kommentar:

Lovisa sa...

DITO carissima, dito! Är mycket glad att du vill berika din Rom- och Caesarkunskap. Nästa år fortsätter vi med Augustus och Livia! Puss!