söndag, september 24, 2006

Tjänar pengar

Nu är jag trött. Denna helg har mest gått åt att arbeta och tjäna pengar. Vilket i sig är trevligt, men man blir inte direkt utvilad. Har fortfarande en tonårings målbrottsröst, men känner mig inte längre slagen av sjukdomen (förkyöningen alltså...)

I fredags var det riktigt jobbigt. Vi var underbemannade och dew var fester ÖVERALLT i huset av alla dess slag: fylleslag i källaren och storjubileum i stora salen bla. Jag stod konstant mellan 22-03 och kom hem först 5 på morgonen med fötter som värkte och räöst som en kråka. Spännande inslag inkluderade att få ut en hovmästare ur ett förråd han låst in sig i, leta piano och bilförare som parkerat sin bil där fyrverkerierna skull gå av. Men pengar blev det iaf.

Lördagen blev det inte mycket av då sömn var prioriterad. Var och åt glass emd Åsa i Stadsparken och hade det skönt utomhus i solen (gott med glass). PÅ kvällen var det Kulturnatt och med värmen kändes det som att vara nere på kontinenten. Massor av folk överallt. Slog mig att jag inte gått på någon kkulturnatt under min tid i Lund eftersom jag arebtat på dem, så även iår. Arbetspasset var bra mycket mer soft och det var en hel del folk i borgen. Tjänade mindre med pengar - men mår bättre idag. Hade iofs varit trevligt att slippa väckas av väggskrubbning (nya grannar) men man kan inte få allt.

Inga kommentarer: