måndag, augusti 21, 2006

Familjehelg

Haft fullt upp och mycket trevligt de senaste dagrana. I fredags fick jag besöka Gröna Lund tillsammans med min syster Maria, hennes pojkar samt Linus och hans lillebror Alfred. SOlen lyste, det var varmt och tills någon timme innan vi skulle gå var det lagom med folk där. Vi hade oerhört trevligt och åkte både fartfyllda katapulten (65m på 5 sec rakt upp och den en del studs) och lugna, komplentativa priserhjulet. Det åts och spelades. Alfred och Olle kom väldigt bra överens och det var ett behagligt sätt att introducera Linus för familjen Maria. Efteråt var vi helt slut av all aktivitet. Linus och jag åt middag (oxfilé coeur provancale) hos föräldrarna och tittade lite på de familjefilmer som överförts från smalfilm till DVD. Mycket av mig som liten simmandes. Gud så söt man får vara. :)

I lördags fick jag se Marias och Jörgens nya hus i Knivsta dit de flyttade i sommras. Linus var med och vi hade ett heldygn tillsammans där. Huste är mycket fint och ligger härligt till med stora luftiga fönster mot grönskan. Efter fika på marzipankaka gick vi runt i området (idylliskt och varierat - sedan i sommargrönskan ännu finare). De bor mycket nära en sjö med både bryggor och badstrand så jag fick mig ett sommardopp i Sverige tillslut. Till middag fick vi kräftor och ostpajer (chèvre och mozarella mmmmm). Vi avslutade med att spela TP. Mitt lag vann inte :(.

Igår var det dags att fira Ida som fyllt 13-år och det gjordes med stor familjefest på Källarbacken. God mat och trevligt sällskap. Stannade kvar efter festen och fick umgås med bröderna och Sara. Sara är så söt.

Inga kommentarer: